
Before​ ​the 
FEDERAL​ ​COMMUNICATIONS​ ​COMMISSION 

WASHINGTON,​ ​DC​ ​20554 
  
In​ ​the​ ​Matter​ ​of ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​) 
 ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​) 
Application​ ​of​ ​Sinclair​ ​Broadcast ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​) MB​ ​Docket​ ​No.​ ​17-179 
Group​ ​and​ ​Tribune​ ​Media​ ​Company ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​) 
For​ ​Consent​ ​to​ ​Assign​ ​or​ ​Transfer ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​)  
Control​ ​of​ ​Licenses​ ​and​ ​Authorizations ​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​)  

   
 

 

 
 

REPLY​ ​TO​ ​CONSOLIDATED​ ​OPPOSITION 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
Dana​ ​J.​ ​Floberg 
Matthew​ ​F.​ ​Wood 
S.​ ​Derek​ ​Turner 
Free​ ​Press 
1025​ ​Connecticut​ ​Ave​ ​NW 
Suite​ ​1110 
Washington,​ ​DC​ ​20036 
202-265-1490 
 
 
 
 
August​ ​29,​ ​2017 

 
 

 



TABLE​ ​OF​ ​CONTENTS 

 

INTRODUCTION​ ​AND​ ​SUMMARY​…………………………………………………………………....3 

I. The​ ​Proposed​ ​Transaction​ ​Violates​ ​Both​ ​the​ ​Letter​ ​and​ ​Spirit​ ​of​ ​the​ ​Commission’s​ ​Media 
Ownership​ ​Rules…​………………………………………………………………………………...4 

II. Sinclair​ ​Has​ ​an​ ​Established​ ​Track​ ​Record​ ​of​ ​News​ ​Bias​ ​and​ ​Distortion​ ​Which​ ​is​ ​Relevant​ ​to  
the​ ​Current​ ​Proceeding…​…………………………………………………………………………..9 

III. The​ ​Commission​ ​Must​ ​Address​ ​Petitioners’​ ​Merger-Specific​ ​Claims​ ​of​ ​Harm​ ​Here,​ ​Not​ ​in​ ​a 
Rulemaking…​……………………………………………………………………………………. 11 

IV. Applicants​ ​Failed​ ​Once​ ​Again​ ​to​ ​Establish​ ​that​ ​the​ ​Proposed​ ​Transaction​ ​is​ ​in​ ​the​ ​Public  
Interest…​………………………………………………………………………………………….1​2 

CONCLUSION​…………………………………………………………………………………………...1​8 
 
 

 

  



INTRODUCTION​ ​AND​ ​SUMMARY 

Free Press provided clear evidence that the Applicants’ proposed transaction would violate the             

Commission’s ownership rules to an unprecedented degree in local markets and on a national scale. With                

little to no substantive basis on which to dispute this evidence, Applicants resorted to mischaracterizing               

the arguments in our Petition to Deny (“Petition”), harping on minute technical discrepancies, and              

conjuring up empty procedural claims suggesting that relevant issues be addressed in a rulemaking              

proceeding instead. Their energies, and transparent attempts to distract the Commission from the issues at               

hand, are misplaced. The Applicants once again failed to address the extensive ownership rule violations               

that the proposed transaction would engender in the undisputed overlap markets and with respect to the                

national ownership cap. They also failed to disprove our arguments regarding the functional common              

control​ ​that​ ​the​ ​transaction​ ​would​ ​create​ ​in​ ​two​ ​additional​ ​overlap​ ​markets​ ​discussed​ ​in​ ​our​ ​Petition. 

The Applicants also attempted to dismiss our objections to this transaction stemming from             

Sinclair’s history of distorting reality and failing to serve local communities with its news coverage. The                

Opposition’s poorly articulated free speech defense does not carry as much water as Applicants might               

hope. Sinclair’s track record of flouting ownership rules and overriding locally-responsive news coverage,             

all in order to aggressively promote the national company’s political agenda, is a legitimate area of                

analysis​ ​for​ ​the​ ​Commission’s​ ​public​ ​interest​ ​calculation​ ​here. 

The Applicants’ repeated attempts to discredit all of the articulated public interest harms amount              

to a gross mischaracterization of several petitions to deny this merger. Applicants chose not to address the                 

substantive issues that petitioners raise, perhaps because Sinclair and Tribune lack any substantive             

evidence to dispute the egregious damage the proposed transaction would do to the public interest.               

Indeed, the Opposition merely reiterated the same tired assertions of equivocal public interest benefits that               

appeared in the original (and deficient) public interest statement, relying on incomplete and misleading              

representations​ ​of​ ​Sinclair’s​ ​broadcasting​ ​track​ ​record.  



REPLY​ ​TO​ ​CONSOLIDATED​ ​OPPOSITION 

Free Press hereby submits this Reply to the Consolidated Opposition to Petitions to Deny              

(“Opposition”) filed by Sinclair Broadcast Group (“Sinclair”) and Tribune Media Company (“Tribune”;            

together​ ​with​ ​Sinclair,​ ​“Applicants”)​ ​in​ ​the​ ​above-captioned​ ​proceeding. 

I. The Proposed Transaction Violates Both the Letter and Spirit of the Commission’s Media             
Ownership​ ​Rules. 

For all of Sinclair’s mock outrage in the Opposition, it does not and cannot contest that the                 

proposed transaction would newly violate the Commission’s local multiple ownership rule (“duopoly            

rule”) in ten markets, nor dispute that the combined entity would significantly exceed the national               

audience cap established by Congress with or without the so-called UHF discount. The Applicants’              

unwillingness to address these violations with specific or concrete proposals to cure them demonstrates an               

astonishing carelessness at best and an utter disrespect for Commission rules at worst. Nothing in the                1

Opposition mitigates this grievous oversight or detracts from the seriousness of these violations. The              

Applicants’ concession on this score alone should be enough for the Commission to deny the transaction.                2

And that could be the end of our conversation here. For all of the ink that Sinclair’s and Tribune’s                   

attorneys spilled in discussing the slightly more complicated ownership questions in a handful of markets,               

it​ ​does​ ​nothing​ ​to​ ​blot​ ​out​ ​the​ ​clear​ ​violations​ ​that​ ​the​ ​transaction​ ​would​ ​create​ ​everywhere​ ​else.  

Yet, because Applicants found it necessary to distract from the main issue at hand, we are                

compelled to explain again the situation that would exist in these additional overlap markets. Though               

admittedly fewer in number than the ten markets in which the combined entity undeniably would violate                

1​ ​​See​ ​Applications​ ​of​ ​Tribune​ ​Media​ ​Company​ ​and​ ​Sinclair​ ​Broadcast​ ​Group​ ​for​ ​Consent​ ​to​ ​Transfer​ ​Control​ ​of 
Licenses​ ​and​ ​Authorizations,​​ ​Comprehensive​ ​Exhibit,​ ​FCC​ ​Form​ ​315,​ ​at​ ​12​ ​&​ ​26​ ​(June​ ​28,​ ​2017)​ ​(“Sinclair 
Comprehensive​ ​Exhibit”). 
2​ ​​In​ ​the​ ​Matter​ ​of​ ​Applications​ ​for​ ​Consent​ ​to​ ​Transfer​ ​Control​ ​of​ ​License​ ​Subsidiaries​ ​of​ ​Media​ ​General,​ ​Inc.,​ ​from 
Shareholders​ ​of​ ​Media​ ​General,​ ​Inc.​ ​to​ ​Nexstar​ ​Media​ ​Group,​ ​Inc.​,​ ​MB​ ​Docket​ ​No.​ ​16-57,​ ​Memorandum​ ​Opinion 
and​ ​Order,​ ​32​ ​FCC​ ​Rcd​ ​183,​ ​¶​ ​19​ ​(2017)​ ​(“[T]he​ ​Commission​ ​must​ ​first​ ​determine​ ​whether​ ​the​ ​proposed​ ​transaction 
would​ ​comply​ ​with​ ​the​ ​specific​ ​provisions​ ​of​ ​the​ ​Act,​ ​other​ ​applicable​ ​statutes,​ ​and​ ​the​ ​Commission’s​ ​rules.”) 
(“Media​ ​General​ ​MO&O”).  



the duopoly rule, the two additional overlap markets Free Press discusses in our Petition are likewise                

relevant to an assessment of the public interest impact of the proposed transaction -- no matter the                 

attributable interest gymnastics that Sinclair clumsily attempts. The Commission’s public interest           3

calculation must extend beyond technical rule violations to take into account harms that may not be                

explicitly proscribed in its media ownership rules, particularly if those harms subvert the public interest               

by​ ​“substantially​ ​frustrating​ ​or​ ​impairing​ ​the​ ​objectives​ ​or​ ​implementation​ ​of​ ​the​ ​Act​ ​or​ ​related​ ​statutes.”  4

As Free Press has explained for years, broadcast conglomerate shell games establish functional if              

not attributable ownership of multiple stations within local markets -- allowing for the type of ​de facto                 

control that the duopoly rule was specifically designed to combat. The Dreamcatcher stations in              5

Norfolk-Portsmouth-Newport News, VA and Wilkes Barre-Scranton-Hazleton, PA, while not technically          

attributable to Tribune, are functionally controlled by Tribune. As the Petition clearly stated,             

Dreamcatcher is a shell company under the auspices of Tribune, for which Tribune provides technical,               

promotional, back-office and programming services, as well as guarantees for Dreamcatcher’s debt            

obligations. Tribune reports the profits from the Dreamcatcher stations to its shareholders and operates              6

all​ ​Dreamcatcher​ ​stations​ ​in​ ​a​ ​way​ ​that​ ​makes​ ​them​ ​indistinguishable​ ​to​ ​viewers.  7

Applicants continue to pretend that their sharing agreements and sidecar arrangements are            

irrelevant to the public interest analysis because the companies don’t technically hold the licenses to these                

stations, despite acting as ​de facto owners. While the Commission’s rules have yet to fully catch up with                  

broadcasters’ shell games that are specifically designed to avoid ownership rules, the Securities and              

3​ ​​See​​ ​Applicants’​ ​Consolidated​ ​Opposition​ ​to​ ​Petitions​ ​to​ ​Deny,​ ​MB​ ​Docket​ ​No.​ ​17-179​ ​(Aug.​ ​22,​ ​2017) 
(“Opposition”)​ ​at​ ​24. 
4​ ​Media​ ​General​ ​MO&O​ ​¶​ ​19. 
5​ ​​See​​ ​S.​ ​Derek​ ​Turner,​ ​Free​ ​Press,​ ​​Cease​ ​to​ ​Resist:​ ​How​ ​the​ ​FCC’s​ ​Failure​ ​to​ ​Enforce​ ​its​ ​Rules​ ​Created​ ​a​ ​New 
Wave​ ​of​ ​Media​ ​Consolidation​,​ ​at​ ​4-5​ ​(2014). 
6​ ​Petition​ ​to​ ​Deny​ ​of​ ​Free​ ​Press,​ ​MB​ ​Docket​ ​No.​ ​17-179​ ​(Aug.​ ​7,​ ​2017)​ ​(“Petition”)​ ​at​ ​11​ ​(citing​ ​Tribune​ ​Media 
Company,​ ​Form​ ​S-1​ ​Registration​ ​Statement,​ ​filed​ ​with​ ​Securities​ ​and​ ​Exchange​ ​Commission​ ​at​ ​54​ ​and​ ​59​ ​(Apr.​ ​8, 
2015),​ ​https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/726513/000119312515122050/d900252ds1.htm). 
7​ ​​See​ ​id.​​ ​(citing​ ​Tribune​ ​Media​ ​Company,​ ​Form​ ​10​ ​General​ ​Form​ ​for​ ​Registration​ ​of​ ​Securities​ ​Pursuant​ ​to​ ​Section 
12(b)​ ​or​ ​12(g)​ ​of​ ​the​ ​Securities​ ​Exchange​ ​Act​ ​of​ ​1934,​ ​filed​ ​with​ ​Securities​ ​and​ ​Exchange​ ​Commission​ ​(Sept.​ ​19, 
2014),​ ​https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/726513/000119312514347373/d779310d1012b.htm). 



Exchange Commission has no difficulty understanding the beneficial ownership interests at play in these              

situations. Both Sinclair and Tribune report all their sidecar stations (including those cited in our Petition)                

as “Variable Interest Entities” (“VIEs”): businesses for which the parent company is the primary              

beneficiary, and for which that parent has the power to direct all activities impacting the economic                

performance​ ​of​ ​those​ ​businesses. 

If this transaction were approved, the Dreamcatcher stations would be functionally controlled by             

Sinclair instead of Tribune, even though Sinclair already owns and operates stations in these markets.               

Sinclair knows this, of course, because it considers the Wilkes Barre DMA a possible target for what it                  

euphemistically styles a DOJ-oriented divestiture. And Sinclair certainly understands the VIE shell game.             8

Indeed, in its own SEC filings, Sinclair consolidates the financial results from its SSA sidecars into its                 

financial results, as required by the Financial Accounting Standards Board. As Sinclair notes, “we have               9

determined that certain third-party licensees of stations for which we perform services pursuant to              

arrangements, including LMAs and JSAs/SSAs, are VIEs and we are the primary beneficiary of those               

variable interests because, subject to the ultimate control of the licensees, we have the power to direct the                  

activities which significantly impact the economic performance of the VIE through the services we              

provide and because we absorb losses and returns that would be considered significant to the VIEs …                 

[W]e are absorbing a majority of the entity’s economic risks or receiving a majority of the entity’s                 

economic rewards, based on the terms of the arrangements with the entity.” The claim in the Opposition                 10

boils down to a suggestion that Sinclair won’t really control the Dreamcatcher stations -- so long as the                  

Commission ignores all of the indicia of ownership that the SEC, Tribune, and Sinclair itself know to be                  

determinative.  

8​ ​Opposition​ ​at​ ​24,​ ​note​ ​62. 
9​ ​​“Summary​ ​of​ ​Interpretation​ ​No.​ ​46,”​ ​Financial​ ​Accounting​ ​Standards​ ​Board,​ ​October​ ​(2016). 
10​ ​​Sinclair​ ​Broadcasting​ ​Group​ ​Inc.,​ ​2016​ ​10-K​ ​at​ ​40. 



Thus the Opposition flippantly dismisses Free Press’s concern about overlap markets with            

Tribune’s Dreamcatcher sidecars, going so far as to completely disclaim any potential public interest              

concerns. But Tribune claims Dreamcatcher as a VIE in its SEC filings. Tribune also discloses the                

financial arrangement between itself and Dreamcatcher, which puts truth to the lie of such VIEs’               

operational or financial independence. As Tribune tells the SEC, it formed Dreamcatcher in 2013              

“specifically to comply with FCC cross-ownership rules related to the Local TV Acquisition.” And even               

though Dreamcatcher’s stations brought in $73 million in revenues during 2016, the SSA agreement              

between Dreamcatcher and Tribune is structured such that Dreamcatcher is only “guaranteed a minimum              

annual​ ​cumulative​ ​net​ ​cash​ ​flow​ ​of​ ​$0.2​ ​million.”  11

Given that Sinclair and Tribune are liable for the entirety of all of their respective sidecar                

companies’ debts and liabilities, and given that Sinclair and Tribune reap the near entirety of the financial                 

windfalls from these stations, and given the Commission’s previous concern about such sidecars in the               

Sinclair-Allbritton transaction, it is certainly reasonable to expect Applicants to be more forthcoming in              

disclosing all such stations and markets. While the Dreamcatcher licenses would not transfer to Sinclair in                

Norfolk and Wilkes Barre, unlike the licenses in ten other markets where the new overlap indisputably                

violates the local ownership rules, the situation in these additional two markets clearly deserves scrutiny               

in the public interest analysis of this transaction. If Sinclair wished to demonstrate the strength of its                 

character to the Commission it ought to have been more forthcoming in its acknowledgment of these                

functionally​ ​equivalent​ ​overlap​ ​markets.  

Moreover, Sinclair’s strident objection to our Petition’s characterization of its ownership structure            

in Charleston, SC, sheds light on the very problem Free Press identifies: sidecar arrangements and sharing                

agreements effectively neuter divestiture conditions by making it near impossible to enforce the             

Commission’s duopoly rule. Prior to the Sinclair-Allbritton transaction in 2014, Sinclair owned WMMP             

11​ ​​Tribune​ ​Company​ ​Inc.,​ ​2016​ ​10-K,​ ​p.​ ​F-12. 



and operated WTAT through a local marketing agreement with a Sinclair shell company, Cunningham              

Broadcasting. When the Commission ordered that Sinclair dissolve the agreement with WTAT and divest              

WMMP to obtain Allbritton station WCIV, Sinclair nominally complied. However, after claiming it had              12

tried and failed to sell WMMP, Sinclair chose to sell newly-acquired WCIV to Howard Stirk Holdings --                 

another shell company -- which would operate out of the same facilities as Sinclair-owned WMMP. Later                

Sinclair swapped the call-signs, so that HSH now owned WMMP, which shared facilities with              

Sinclair-owned​ ​WCIV.​ ​Then​ ​even​ ​later,​ ​WMMP​ ​changed​ ​its​ ​call​ ​sign​ ​to​ ​WGWG.  

What has ​not changed in this convoluted game of broadcast bait-and-switch is Sinclair’s             

functional control of all three stations in Charleston. Sinclair now owns WCIV (formerly WMMP)              

outright, shares facilities with shell company-owned WGWG (formerly WMMP, formerly WCIV), and            13 14

provides news services to shell company-owned WTAT through what Sinclair openly describes as a              

non-attributable sharing agreement. These overlapping programming and financial relationships raise          15

serious concerns about Sinclair’s influence over nominally independent WGWG and WTAT -- concerns             

that the Commission attempted (unsuccessfully) to address with its conditioned approval of the             

Sinclair-Allbritton​ ​transaction. 

Whatever the specific combination of mechanisms and machinations that Sinclair currently uses            

to maintain common control of the three Charleston stations, Sinclair has successfully evaded the              

Commission’s efforts to protect the public interest by using a constantly shifting repertoire of ownership               

loopholes to avoid technical attribution. Sinclair made no attempt to deny this functional state of common                

control in the Opposition. The fact that our Petition did not quite keep up with the three-card monte that                   

12​ ​​See​ ​In​ ​the​ ​Matter​ ​of​ ​Applications​ ​for​ ​Consent​ ​to​ ​Transfer​ ​of​ ​Control​ ​From​ ​License​ ​Subsidiaries​ ​of​ ​Allbritton 
Communications​ ​Co.​ ​to​ ​Sinclair​ ​Television​ ​Group,​ ​Inc.​,​ ​MB​ ​Docket​ ​No.​ ​13-203,​ ​Memorandum​ ​Opinion​ ​and​ ​Order, 
29​ ​FCC​ ​Rcd​ ​9156,​ ​¶​ ​11​ ​(2014)​ ​(“Allbritton​ ​MO&O”).  
13​ ​Opposition​ ​at​ ​25. 
14​ ​Michael​ ​Mallone,​ ​“Howard​ ​Stirk​ ​Holdings​ ​Grabs​ ​WCIV​ ​for​ ​$50,000,”​ ​​Broadcasting​ ​&​ ​Cable​,​ ​Sep.​ ​17,​ ​2014, 
http://www.broadcastingcable.com/news/local-tv/howard-stirk-holdings-grabs-wciv-50000/134123;​ ​Turner,​ ​​Cease 
to​ ​Resist​​ ​at​ ​29. 
15​ ​Opposition​ ​at​ ​25,​ ​note​ ​65​ ​(“Sinclair​ ​provides​ ​news​ ​services​ ​to​ ​WTAT​ ​pursuant​ ​to​ ​a​ ​news​ ​sharing​ ​agreement”); 
Turner,​ ​​Cease​ ​to​ ​Resist​​ ​at​ ​26-28. 



Sinclair used to shuffle its control of these stations and evade the rules says more about Sinclair than                  

about us. The Charleston stations are a clear example of Sinclair once again exercising ​de facto ​control of                  

multiple stations in a market in violation of the duopoly rule, and in direct contravention of the                 

Commission’s​ ​attempts​ ​to​ ​enforce​ ​it.  

The exaggerated indignation in the Opposition is symptomatic of the Applicants’ desire to distract              

the Commission with technical attribution questions in a fraction of the markets in question in this deal,                 

all to avoid addressing this stark reality: Sinclair has a long history of violating media ownership rules and                  

abusing its resulting market power, which this transaction would only exacerbate. In light of Sinclair’s               

established pattern of evading the Commission’s divestiture requirements, the Application’s vague           

divestiture​ ​“promise”​ ​continues​ ​to​ ​be​ ​insufficient​ ​to​ ​justify​ ​granting​ ​approval​ ​for​ ​the​ ​proposed​ ​transaction. 

II. Sinclair Has an Established Track Record of News Bias and Distortion Which is Relevant to               
the​ ​Current​ ​Proceeding. 

The Opposition attempts to dismiss the devastating public interest harms caused by Sinclair’s             

aggressive political bias and its efforts to distort the news, suggesting that these issues are merely                

“hearsay.” This is ridiculous. Sinclair has a well-established track record of forcing its political bias into                16

news coverage by local stations, and distorting that coverage with misleading, “must-run” political             

commentary segments masquerading as news. Just one day after our Petition was filed, Sinclair released               17

another must-run segment from commentator Mark Hyman, opining that activist movements calling for             

the removal of Confederate statues are equivalent to the Taliban destroying Buddhist statues in              

Afghanistan and dictators airbrushing advisors they’ve since executed out of official photos. This             18

despicable comparison between non-violent demonstrators and oppressive regimes is just the latest            

16​ ​Opposition​ ​at​ ​17,​ ​note​ ​38. 
17​ ​Petition​ ​at​ ​23-26.​ ​Sinclair’s​ ​propensity​ ​to​ ​distort​ ​local​ ​news​ ​in​ ​order​ ​to​ ​support​ ​its​ ​national​ ​editorial​ ​positions​ ​​ ​is 
widely​ ​reported,​ ​and​ ​also​ ​widely​ ​attested​ ​to​ ​by​ ​viewers,​ ​including​ ​those​ ​who​ ​submitted​ ​affidavits​ ​in​ ​support​ ​of​ ​the 
Free​ ​Press​ ​Petition​ ​and​ ​the​ ​now​ ​nearly​ ​25,000​ ​Free​ ​Press​ ​members​ ​and​ ​Sinclair​ ​viewers​ ​who​ ​submitted​ ​comments​ ​in 
the​ ​docket​ ​opposing​ ​the​ ​Sinclair-Tribune​ ​transaction. 
18​ ​Mark​ ​Hyman,​ ​“Ignoring​ ​History,”​ ​​Beyond​ ​the​ ​Headlines​,​ ​Aug.​ ​8,​ ​2017, 
http://behindtheheadlines.net/8817-ignoring-history/.  



example of Sinclair using its outsized megaphone -- built up by years of evading the Commission’s rules                 

-- to promulgate its views. Sinclair cannot claim that its track record on other matters is dispositive with                  

respect to its post-merger conduct while arguing that its track record of promoting racial bias and                

distortion​ ​in​ ​local​ ​news​ ​is​ ​merely​ ​“speculative”​ ​with​ ​regard​ ​to​ ​its​ ​post-merger​ ​news​ ​coverage.  19

Sinclair avoids addressing the substance of Free Press arguments regarding rule violations and             

biased reporting by hiding behind a vaguely articulated First Amendment defense. What Sinclair fails to               20

comprehend is that we do not object to its constitutionally protected right to have an editorial point of                  

view; instead, we object to Sinclair’s practice of actively distorting the news in order to favor its                 

particular point of view, failing to provide news coverage that is accurate and responsive to local                

community needs, and ignoring or subverting local and national broadcast ownership rules in order to               

propagate​ ​its​ ​views​ ​to​ ​an​ ​audience​ ​greater​ ​than​ ​otherwise​ ​allowed​ ​under​ ​those​ ​rules.  

When a broadcaster’s political perspective is so strident that it inhibits local editorial control and               

subverts localism, the Commission must consider whether that broadcaster is acting in the public interest.               

The obligatory nature of Sinclair’s “must-runs” and its Central Casting national news initiatives prevent              

local stations from airing locally responsive news, forcing them to carry content that does not serve their                 

communities’ needs or values. To see the impact, the Commission need look no further than KOMO-TV                

in Seattle, where local Sinclair employees are fighting these must-runs as damaging to their journalistic               

credibility. As the union representative in negotiations with Sinclair management specifically argued in             21

that instance, “​[o]ur view is that news isn’t liberal or conservative … ​News is just factual or not factual,                   

and we don’t want our reputations tangled up in this kind of controversy.” And the facts matter for more                   22

19​ ​​See​​ ​Opposition​ ​at​ ​14. 
20​ ​​Id.​​ ​at​ ​17. 
21​ ​David​ ​Kroman,​ ​“KOMO​ ​employees​ ​will​ ​take​ ​on​ ​Trump-friendly​ ​bosses,”​ ​Crosscut​ ​(Mar.​ ​28,​ ​2017), 
http://crosscut.com/2017/03/komo-news-labor-battle-media-trump-friendly-bosses/.  
22​ ​Sydney​ ​Ember,​ ​“Sinclair​ ​requires​ ​stations,​ ​including​ ​KOMO,​ ​to​ ​air​ ​segments​ ​tilting​ ​to​ ​the​ ​right,”​ ​​Seattle​ ​Times​, 
May​ ​23,​ ​2017, 
http://www.seattletimes.com/seattle-news/sinclair-requires-tv-stations-including-komo-to-air-segments-that-tilt-to-th
e-right/. 



than just the sake of journalistic integrity. For example, Muslim communities know that viewers are               

substantively harmed by the xenophobic and anti-Islam rhetoric of Sinclair’s Terrorism Alert Desk, but              

local stations are unable to make alternative programming choices. As a coalition of racial justice groups                

told the Commission this week, “At a time when civil rights advocacy organizations are reporting a rise in                  

hate crimes, particularly those against Muslims, Sinclair is fanning the flames of racial and religious               

animus​ ​that​ ​put​ ​our​ ​communities​ ​in​ ​danger.”   23

Sinclair’s aggressive consolidation of local television news operations exacerbates these concerns           

by dramatically reducing the number of alternative newscasts in the market. Having fewer independent              

voices means Sinclair’s distortion will have an even greater impact on the public consciousness, and the                

people this hurts will have an even harder time making their voices heard. Sinclair’s conception of “free”                 

speech is one in which Sinclair drowns out all other speakers by violating broadcast ownership limits and                 

actively seeking to close the marketplace of ideas that makes free speech a democratic ideal. The                

Commission cannot ignore the serious harm that Sinclair’s news distortion and lack of local              

responsiveness inflicts upon communities of color and other marginalized people in the media markets              

that​ ​Sinclair​ ​monopolizes​ ​and​ ​in​ ​which​ ​it​ ​newly​ ​seeks​ ​outsized​ ​control​ ​here. 

III. The Commission Must Address Petitioners’ Merger-Specific Claims of Harm Here, Not in a             
Rulemaking. 

Sinclair accuses Free Press and other petitioners of improperly seeking rule changes through this              

adjudicative proceeding. Not only is this accusation unfounded, but it is particularly strange coming              24

from​ ​Applicants​ ​whose​ ​unprecedented​ ​transaction​ ​could​ ​only​ ​be​ ​approved​ ​after​ ​massive​ ​rule​ ​changes. 

The proposed transaction would violate current Commission rules in at least ten local markets, as               

well as on a national scale. Far from seeking “yet one more bite at the regulatory apple,” Petitioners urge                   

the Commission to uphold the longstanding media ownership rules that make this transaction completely              

23​ ​Letter​ ​to​ ​Chairman​ ​Ajit​ ​Pai​ ​from​ ​leaders​ ​of​ ​the​ ​Latino​ ​Victory​ ​Project,​ ​Emgage,​ ​AAPI​ ​Victory​ ​Fund,​ ​and​ ​Color​ ​of 
Change,​ ​Aug.​ ​28,​ ​2017. 
24​ ​Opposition​ ​at​ ​4. 



untenable. Asserting that the transaction would violate Commission rules is not an attempt to “apply               25

stricter standards” than the rules prescribe, but a call to enforce the existing but all-too-often               

circumvented standards that Sinclair contemptuously declines to acknowledge as barriers to this            

acquisition.  26

Furthermore, as explained above, the question of whether the transaction would functionally            

violate the duopoly rule in two additional markets is wholly appropriate for a licensing adjudication.               

Nothing precludes the Commission from considering this question in the context of determining whether              

a proposed merger promotes or harms the public interest. And indeed, the Commission routinely shapes               

or​ ​establishes​ ​policy​ ​through​ ​adjudications,​ ​and​ ​the​ ​Supreme​ ​Court​ ​has​ ​upheld​ ​its​ ​authority​ ​to​ ​do​ ​so.  27

It is also worth noting that Free Press has only existed for 14 years, not 20, and will continue to                    

defend the public interest from Sinclair’s predatory consolidation for as long as the broadcaster continues               

to pursue it. Our objections to the ​currently proposed merger can hardly be outdated; but if Sinclair is                  28

tired of hearing the same objections to its mergers, we suggest it abandon its 30-year-old playbook of                 

accumulating​ ​excessive​ ​market​ ​power​ ​and​ ​gutting​ ​local​ ​news​ ​operations​ ​for​ ​profit. 

IV. Applicants Failed Once Again to Establish that the Proposed Transaction is in the Public              
Interest. 

The Opposition laughably accuses all petitioners of foregoing merger-specific objections in           

arguments that amount to nothing more than “big is bad,” but in reality the Applicants’ public interest                 29

claims​ ​go​ ​no​ ​further​ ​than​ ​blithely​ ​asserting​ ​that​ ​“big​ ​is​ ​good.” 

25​ ​​Id.​​ ​at​ ​46. 
26​ ​​Id.​​ ​at​ ​ii. 
27​ ​​FCC​ ​v.​ ​Fox​ ​Television​ ​Stations,​ ​Inc​.,​ ​556​ ​U.S.​ ​502,​ ​520​ ​(2009)​ ​(“[T]he​ ​agency’s​ ​decision​ ​to​ ​consider​ ​the​ ​patent 
offensiveness​ ​of​ ​isolated​ ​expletives​ ​on​ ​a​ ​case-by-case​ ​basis​ ​is​ ​not​ ​arbitrary​ ​or​ ​capricious.”). 
28​ ​​See​ ​​Opposition​ ​at​ ​46​ ​(“And​ ​Free​ ​Press​ ​and​ ​Public​ ​Knowledge​ ​are​ ​reiterating​ ​the​ ​same​ ​outdated​ ​complaints​ ​about 
the​ ​broadcast​ ​industry​ ​they​ ​have​ ​been​ ​making​ ​for​ ​the​ ​past​ ​20​ ​years.”).​ ​To​ ​our​ ​knowledge,​ ​Public​ ​Knowledge​ ​is​ ​also 
less​ ​than​ ​20​ ​years​ ​old. 
29​ ​​Id.​​ ​at​ ​14. 



The Free Press Petition raises a series of highly detailed and merger-specific critiques, supported              

by academic analysis of the media ownership landscape and public interest concerns, as well as Sinclair’s                

track record regarding station acquisition and management. Petitioners’ collective concerns about the            30

proposed transaction being leveraged to eliminate diverse voices, localism and competition are explicitly             

born out in Sinclair’s own statements touting the merger to investors, where for example Sinclair               

President and CEO Christopher Ripley admitted that, “[O]verall, we think the industry needs to              

consolidate to two or three large broadcasters, and really just one or two strong local players in each                  

market.” After openly describing this transaction as a pathway towards these monopolistic structures to              31

dominate the broadcasting market, it is utterly disingenuous for Sinclair to paint these petitions as               

non-specific​ ​or​ ​unsupported. 

For its own part, Sinclair can offer nothing by way of public interest benefits but decontextualized                

boasting and a bombastic insistence that petitioners “fail to comprehend that Sinclair is one of the greatest                 

champions​ ​for​ ​continuation​ ​and​ ​growth​ ​of​ ​free​ ​over-the-air​ ​broadcast​ ​television.”   32

The Opposition reiterates Sinclair’s now-customary brag that after acquiring Fisher Broadcasting           

and Allbritton Communications, it has invested $40 million in capital expenditures in those stations --               33

but invested in what, specifically? As DISH pointed out in its petition, “there is no evidence that these                  

investments were not already planned before Sinclair arrived or what they were spent on.” Substantially               34

increased investment in local news programming and staffing arguably might (or might not) be a potential                

public interest benefit; but investment in new office furniture would definitely not be. The DISH petition                

continues by noting that while Applicants’ trumpet Sinclair’s hiring of a single investigative reporter at               

30​ ​Petition​ ​at​ ​26-37. 
31​ ​​Id.​​ ​at​ ​12-13. 
32​ ​Opposition​ ​at​ ​2. 
33​ ​​Id.​​ ​at​ ​8. 
34​ ​Petition​ ​to​ ​Dismiss​ ​or​ ​Deny​ ​of​ ​DISH​ ​Network,​ ​L.L.C.​ ​(“DISH”),​ ​MB​ ​Docket​ ​No.​ ​17-179​ ​(Aug. 
7,​ ​2017)​ ​(“DISH​ ​Petition”)​ ​at​ ​61. 



WJLA, that hiring fails to offset drastic cuts, according to “reports that Sinclair fired upwards of 20                 35

news staff when it took over the station.” Even Sinclair can’t seem to get its story straight regarding                  36

headcount: the Opposition claims that many of the stations that experienced dramatic staff cuts have now                

replaced those staff, while also insisting there’s no evidence to suggest staff reductions have a negative                37

impact​ ​on​ ​local​ ​news.  38

Perhaps the reason Sinclair fails to provide any comprehensive data to disprove arguments about              

its reduced staff levels is that it cannot do so. According to the company’s annual 10-K filings, its number                   

of​ ​employees​ ​per​ ​station​ ​has​ ​indeed​ ​been​ ​in​ ​gradual​ ​decline​ ​since​ ​2001.  

 

Source:​ ​Sinclair​ ​Broadcasting​ ​Group​ ​Form​ ​10-K,​ ​2001-2017 

35​ ​​See​​ ​​Application​ ​of​ ​Tribune​ ​Media​ ​Company​ ​and​ ​Sinclair​ ​Broadcast​ ​Group,​ ​Inc.​,​ ​MB​ ​Docket​ ​No.​ ​17-179​ ​(June​ ​28, 
2017)​ ​at​ ​2-3. 
36​ ​DISH​ ​Petition​ ​at​ ​62.  
37​ ​Opposition​ ​at​ ​9. 
38​ ​​Id.​,​ ​note​ ​20. 



Unsurprisingly then, Sinclair fails to sufficiently address legitimate questions regarding its           

noncommittal investment commitments in the Opposition. Instead, Applicants attempt to paint           

cherry-picked examples of increased investment, isolated from all relevant context, as transaction-specific            

and verifiable public interest benefits. Without providing the Commission and petitioners sufficient detail             

on its investment claims, and the purported benefits to viewers from such investments, Sinclair’s public               

interest​ ​claims​ ​remain​ ​overly​ ​vague​ ​and​ ​entirely​ ​speculative. 

When the Opposition argues that Sinclair has demonstrated a commitment to providing quality             

local news coverage, again we have to ask: Compared to what? Once again the Applicants fail to address                  

the current status of the Tribune stations Sinclair intends to acquire. Sinclair can regurgitate its highlights                

and shining moments ​ad nauseum​, but the reality remains (as the DISH Petition notes) that “Sinclair                

grows local news content at a demonstrably lower rate than does Tribune.” This is particularly true for                 39

locally produced news programming. The Applicants’ public interest claims regarding local news            40

coverage suggest that the merged entity would export Sinclair’s existing programming practices to newly              

acquired stations -- but that would clearly be a step down for viewers accustomed to the more robust news                   

services​ ​currently​ ​offered​ ​on​ ​Tribune​ ​stations. 

Nearly every claim the Applicants make to support their portrayal of Sinclair as a “champion” of                

broadcast excellence falls apart upon drilling down to the next layer. The Opposition relies heavily on the                 

“numerous awards” Sinclair stations have won in recent years to rebut petitioners’ critiques of poor local                

news coverage, but again these boasts fail to account for Tribune’s comparative history. Indeed, over the                

past five years Tribune-owned broadcast stations have received four Emmy nominations for Outstanding             

Regional News Story, while Sinclair-owned stations received none. The notion that awards counts could              41

prove​ ​or​ ​do​ ​prove​ ​that​ ​current​ ​Tribune​ ​audiences​ ​would​ ​be​ ​better​ ​served​ ​by​ ​Sinclair​ ​is​ ​suspect,​ ​at​ ​best. 

39​ ​DISH​ ​Petition​ ​at​ ​58. 
40​ ​​Id.​​ ​at​ ​60. 
41​ ​Nominees​ ​for​ ​the​ ​33rd-37th​ ​Annual​ ​News​ ​&​ ​Documentary​ ​Emmy​ ​Awards,​ ​The​ ​National​ ​Academy​ ​of​ ​Television 
Arts​ ​&​ ​Sciences​ ​(2013-2016). 



As with its contradictory series of staffing claims, Sinclair also ties itself in rhetorical knots               

regarding the impact of the prepackaged national content to which Free Press and other petitioners raised                

objections. The Applicants allege that Sinclair’s national programming initiative represents a public            

interest benefit for local stations, asserting that “the cost savings associated with a national news               

operation support localism by allowing more resources at the station level to be devoted to covering more                 

local stories.” However the Opposition simultaneously tries to defend the practice by insisting that              42

“news stories from its Washington, D.C. News Bureau make up less than 1% of a Sinclair station’s                 

average weekly hours.” Sinclair ought to make up its mind: Does its internally-syndicated news free up                43

substantial​ ​resources,​ ​or​ ​is​ ​it​ ​so​ ​minimal​ ​as​ ​to​ ​have​ ​essentially​ ​no​ ​impact​ ​on​ ​stations’​ ​local​ ​coverage?  

Sinclair willfully misinterprets petitioners’ arguments that must-runs and prepackaged content          

represent a threat to local news coverage by casting the debate as one about the importance of national                  

news versus local news. The Opposition blusters back at this imaginary foe by boldly asserting that                

national news coverage is of interest to local communities. We agree. In fact, we contend that local                 44

communities also have an interest in receiving locally responsive coverage of national news items.              

Forcing local stations to accept and broadcast one nationally mandated perspective on national news              

topics​ ​does​ ​not​ ​remove​ ​a​ ​burden​ ​so​ ​much​ ​as​ ​it​ ​removes​ ​choice​ ​and​ ​power​ ​from​ ​local​ ​communities. 

By stripping away the context of Tribune’s existing public interest efforts, the Applicants hope to               

obscure the inevitable fact that exporting Sinclair’s status quo operations to newly acquired Tribune              

stations would be a significant blow to the public interest in those markets. Without any specific plans to                  

improve local coverage at Tribune stations beyond what currently exists, Sinclair is asking the              

42​ ​Opposition​ ​at​ ​11. 
43​ ​​Id.​​ ​at​ ​19. 
44​ ​​Id. 



Commission to assume without evidence that allowing the broadcaster to become bigger would             

automatically​ ​lead​ ​to​ ​better​ ​things​ ​--​ ​an​ ​assumption​ ​that​ ​runs​ ​counter​ ​to​ ​all​ ​relevant​ ​experience.   45

Moreover, despite the dire-sounding nature of Sinclair’s rhetoric in the Opposition, neither            

Sinclair nor Tribune ​need this transaction to survive. Both Applicants are very healthy firms, financially               

and operationally. Tribune’s operating profit went from $304 million in 2014 to $434 million in 2016, a                 

42 percent increase. These operating profits were generated from operating revenues of $1.78 and $1.95               46

billion for 2014 and 2016. Thus Tribune’s operating profit margin increased from 17 percent in 2014 to                 

22 percent in 2016. This is approximately double the operating profit margin for the average S&P 500                 

company. Sinclair’s operating profit margins were at a similar level in recent years, and the company’s                47 48

earnings per share (“EPS”) in 2016 were $2.62, a 20 percent increase from 2014 and the highest level in                   

Sinclair’s history. Indeed, Sinclair’s stock price increased by more than 150 percent during the past 5                49

years,​ ​double​ ​the​ ​level​ ​of​ ​growth​ ​in​ ​the​ ​broader​ ​market.  50

The Applicants have confused their private interests with the public interest. By all available              

metrics, it is impossible to believe Sinclair’s claims of needing this merger to survive. In fact, the                 

apparent driving financial force behind the proposed transaction is Sinclair’s desire to please investors              

45​ ​DISH​ ​Petition​ ​at​ ​45,​ ​note​ ​31​ ​(citing​ ​Sandra​ ​Braman,​ ​​The​ ​Ideal​ ​v.​ ​the​ ​Real​ ​in​ ​Media​ ​Localism:​ ​Regulatory 
Implications​,​ ​12​ ​Comm.​ ​L.​ ​&​ ​Policy​ ​231,​ ​273​ ​(2007)​ ​(citing​ ​Ronald​ ​Bishop​ ​and​ ​Ernest​ ​A.​ ​Hakanen,​ ​​In​ ​the​ ​Public 
Interest?​ ​The​ ​State​ ​of​ ​Local​ ​Television​ ​Programming​ ​Fifteen​ ​Years​ ​after​ ​Deregulation​,​ ​26​ ​J.​ ​of​ ​Comm.​ ​Inquiry​ ​261 
(2002));​ ​Steven​ ​T.​ ​Barry​ ​and​ ​Joel​ ​Waldfogel,​ ​​Do​ ​Mergers​ ​Increase​ ​Product​ ​Variety?​ ​Evidence​ ​from​ ​Radio 
Broadcasting​,​ ​116​ ​Q.J.​ ​Econ.​ ​1009​ ​(2001);​ ​Michael​ ​Ortner,​ ​​Serving​ ​a​ ​Different​ ​Master:​ ​The​ ​Decline​ ​of​ ​Diversity 
and​ ​the​ ​Public​ ​Interest​ ​in​ ​American​ ​Radio​ ​in​ ​the​ ​Wake​ ​of​ ​the​ ​Telecommunications​ ​Act​ ​of​ ​1996​,​ ​22​ ​Hamline​ ​J.​ ​Pub. 
L.​ ​&​ ​Policy​ ​139​ ​(2000);​ ​Jill​ ​Howard,​ ​​Congress​ ​Errs​ ​in​ ​Deregulating​ ​Broadcast​ ​Ownership​ ​Caps:​ ​More​ ​Monopolies, 
Less​ ​Localism,​ ​Decreased​ ​Diversity​ ​and​ ​Violations​ ​of​ ​Equal​ ​Protection​,​ ​5​ ​Comm.​ ​Law​ ​Conspectus​ ​269​ ​(1997); 
Patricia​ ​Aufderheide,​ ​​Public​ ​Television​ ​&​ ​the​ ​Public​ ​Sphere​,​ ​8​ ​Critical​ ​Stud.​ ​Mass​ ​Comm.​ ​168​ ​(1991)). 
46​ ​​Tribune​ ​Media​ ​Co.’s​ ​2016​ ​10-K.​ ​​Tribune​ ​Company​ ​Inc.,​ ​2016​ ​10-K,​ ​p.​ ​F-12.​ ​​We​ ​compare​ ​even-numbered​ ​years 
to​ ​account​ ​for​ ​the​ ​impact​ ​of​ ​election​ ​advertising. 
47​ ​​See​ ​​Edward​ ​Yardeni​ ​&​ ​Joe​ ​Abbott,​ ​Yardeni​ ​Research,​ ​Inc.,​ ​​Stock​ ​Market​ ​Briefing:​ ​NIPA​ ​vs.​ ​S&P​ ​500​ ​Profits 
Margins​,​ ​at​ ​4​ ​(2017),​ ​​https://www.yardeni.com/pub/sp500marginnipa.pd​f. 
48​ ​​In​ ​2014,​ ​Sinclair​ ​reported​ ​$494.7​ ​million​ ​in​ ​operating​ ​profit​ ​on​ ​$1.98​ ​billion​ ​in​ ​revenues​ ​(a​ ​25​ ​percent​ ​operating 
profit​ ​margin).​ ​In​ ​2016,​ ​Sinclair​ ​reported​ ​$602.9​ ​million​ ​in​ ​operating​ ​profit​ ​on​ ​$2.7​ ​billion​ ​in​ ​revenues​ ​(a​ ​22​ ​percent 
operating​ ​profit​ ​margin). 
49​ ​​Tribune​ ​Co.’s​ ​EPS​ ​was​ ​$0.96​ ​in​ ​2016,​ ​well​ ​below​ ​the​ ​$4.63​ ​earned​ ​in​ ​2014.​ ​However,​ ​the​ ​difference​ ​was​ ​largely 
driven​ ​by​ ​a​ ​one-time​ ​event​ ​and​ ​losses​ ​due​ ​to​ ​the​ ​2016​ ​sale​ ​of​ ​its​ ​Gracenote​ ​assets.​ ​See​ ​Tribune​ ​2016​ ​10-K. 
50​ ​​From​ ​August​ ​23,​ ​2012​ ​to​ ​August​ ​23,​ ​2017,​ ​Sinclair’s​ ​stock​ ​price​ ​increased​ ​153​ ​percent,​ ​compared​ ​to​ ​a​ ​74​ ​percent 
increase​ ​in​ ​the​ ​S&P​ ​500​ ​index​ ​and​ ​a​ ​75​ ​percent​ ​increase​ ​in​ ​the​ ​Russell​ ​3000​ ​index.  



who have come to expect growth in share value through continued consolidation. The benefits of this                

consolidation accrue to shareholders rather than local viewers, and Sinclair has given no concrete              

evidence demonstrating otherwise. Furthermore, Tribune appears to be fiscally sound and certainly does             

not need this merger to continue providing seemingly superior (when compared to Sinclair) local news               

and​ ​information​ ​to​ ​the​ ​communities​ ​where​ ​it​ ​holds​ ​broadcast​ ​licenses. 

The only way in which Sinclair’s bottom-scraping commitments to serve the public interest could              

be construed as meaningful would be if the alternative were worse than the status quo, if for example                  

either broadcaster would be forced to close its doors or shutter services in the absence of the “significant                  

savings” Sinclair promises as a result of the proposed merger. Such an implication is disingenuous,               

disproved by financial analysis, and yet another example of Sinclair misusing its market power by               

ransoming​ ​its​ ​own​ ​viewers’​ ​well-being​ ​to​ ​extract​ ​regulatory​ ​benefits. 

The burden is on the Applicants to show that this merger would serve the public interest. They                 

have not only failed to disprove the devastating public interest harms that Free Press and other petitioners                 

allege,​ ​but​ ​also​ ​failed​ ​utterly​ ​to​ ​carry​ ​that​ ​affirmative​ ​burden. 

CONCLUSION 

 For the foregoing reasons, the Commission should not grant the applications and should instead              

grant the Petition to Deny. Permitting Applicants to effectuate or expand Sinclair’s control of multiple               

broadcast stations within twelve DMAs, as well as allowing the combined entity to exceed the statutory                

cap​ ​on​ ​national​ ​audience​ ​reach,​ ​violates​ ​the​ ​Commission’s​ ​rules​ ​and​ ​is​ ​an​ ​affront​ ​to​ ​the​ ​goals​ ​of​ ​the​ ​Act.  

 Respectfully​ ​Submitted, 

 ​ ​​ ​/s/​ ​Dana​ ​J.​ ​Floberg   
 Dana​ ​J.​ ​Floberg,​ ​Policy​ ​Analyst 

S.​ ​Derek​ ​Turner,​ ​Research​ ​Director 
Matthew​ ​F.​ ​Wood,​ ​Policy​ ​Director 
Free​ ​Press 
1025​ ​Connecticut​ ​Ave​ ​NW,​ ​Suite​ ​1110 
Washington,​ ​DC​ ​20036 
202-265-1490  



CERTIFICATE​ ​OF​ ​SERVICE 
  

I, Matthew F. Wood, Policy Director for Free Press, certify that on August 29, 2017, the foregoing Reply                  
to​ ​Opposition​ ​was​ ​served​ ​by​ ​electronic​ ​mail,​ ​on​ ​the​ ​following: 
 
  
Mace​ ​Rosenstein,​ ​mrosenstein@cov.com Miles​ ​S.​ ​Mason,​ ​miles.mason@pillsburylaw.com 
Michael​ ​Beder,​ ​mbeder@cov.com Jessica​ ​T.​ ​Nyman,​ ​jessica.nyman@pillsburylaw.com  
Mark​ ​Chen,​ ​mychen@cov.com Joseph​ ​A.​ ​Cohen,​ ​joseph.cohen@pillsburylaw.com 
Covington​ ​&​ ​Burling​ ​LLP Pillsbury​ ​Winthrop​ ​Shaw​ ​Pittman​ ​LLP  
850​ ​Tenth​ ​Street,​ ​NW 1200​ ​Seventeenth​ ​Street,​ ​NW  
Washington,​ ​D.C.​ ​20001 Washington,​ ​D.C.​ ​20036  
Counsel​ ​for​ ​Tribune​ ​Media​ ​Company Counsel​ ​for​ ​Sinclair​ ​Broadcast​ ​Group  
 
David​ ​Brown,​ ​david.brown@fcc.gov  
David​ ​Roberts,​ ​david.roberts@fcc.gov  
Federal​ ​Communications​ ​Commission  
445​ ​12th​ ​Street,​ ​SW  
Washington,​ ​D.C.​ ​20554  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

August​ ​29,​ ​2017 ​ ​​ ​/s/​ ​Matthew​ ​F.​ ​Wood  
mwood@freepress.net 
Policy​ ​Director 
Free​ ​Press 


